Už na vás zase něco leze?

Už na vás zase něco leze?

Lézt na nás mohou různé věci, ale když jde o nějakou nemoc, je to obzvlášť nepříjemné. To se pak začneme cítit opravdu zle, nedobře. Děje se to zpravidla v čase, kdy v našich oblastech vlastně ani není zima, kdy je trochu pošmourno, ale vlastně teplo, žádné mrazy.

Viry a bacily si chrochtají, čile se přemisťují z člověka na člověka s mezizastávkou třeba na madle v tramvaji a nám není dobře. A řekneme vám to na rovinu, v takové chvíli s tím něco dělat je už skoro pozdě. Ideální je prevence, být na ty virové invaze připraveni, mít tělo v kondici a vybavené tak, aby mohlo s viry úspěšně zamávat. Jistě, je těžké pořád na takové věci myslet a připravovat se, proto pro vás máme pár neumělých tipů, jak to dělat.

Zaprvé, a neodpustíme si to, i když jste to slyšeli tisíckrát, už od dětství vás tím otravují: „Jez tu zeleninu, vezmi si místo bonbonu tuhle jablíčko.“ Ano, v tom to je, ve vyváženéstravě, bohaté na ovoce a zeleninu.

Všechny tyto možnosti najdete u nás, v Albertu, a některé i ve výrobkové řadě Nature’s Promise. Je dobré, když se dostanou do vašich běžných stravovacích návyků. Pojďme si je tam spolu zkusit zařadit.

Nejlepší je si hned ráno namazat řádnou porci vitaminů. Tím nejjednodušším řešením je citron, třeba ten bio Nature’s Promise, anebo zázvor. Tyto suroviny si můžete vpravit do svého ranního čaje. Bude výborný! Ale pozor, jak jste se mohli dočíst v našich předchozích článcích, konkrétně pod názvem „Je raw strava vhodná i v zimním období?“, už při zahřátí různých surovin na 42 °C likvidujete právě vitaminy a ostatní prospěšné látky. Čili to prosím nedělejte. Uvařte si čaj, kdo sladíte, oslaďte si ho, a až poté, když vychladne, přidejte si do něj citron, zázvor a třeba i med. Ten konkrétně je zásobárnou vitaminů a minerálů. To máte třeba vitaminy A, C, B (B1, B2, B6, B12) nebo D, K, E, vápník, draslík, železo, sodík, křemík, fosfor, hořčík. No dobrá, dobrá, už končíme.

Jen opravdu pamatujte, ne do horkého čaje! Lepší je namazat si med třeba na chleba. Tedy na jeden krajíc chleba, na ten druhý sinamažte třeba rakytník ve formě džemu. Rakytník je na tom totiž podobně jako med, je v něm opravdu dlouhý seznam vitaminů či bioaktivních látek. Jen jedna bobule rakytníku obsahuje denní dávku vitaminu C (a ten je proti těm virózovým příšerkám, co na vás lezou, důležitý). Kromě džemu můžete rakytník konzumovat jako čaj, bylinný ocet, med, likér, sirup, protlak či kompot. Anebo si zajděte do Alberta pro bio přesnídávku Nature’s Promise Jablko a rakytník.

Pár slov závěrem

Závěrem ještě tři obyčejné, ale fenomenální potraviny. Česnek, cibule a kvašené zelí. Proč až takto na konec? Protože kromě své schopnosti chránit násproti různým chorobám vyvolávají i jiné tělní reakce, které nechcete aktivovat třeba před odchodem do práce. Tedy doporučujeme tyto potraviny, nejlépe v syrovém stavu, ale dochucené nebo použité jako dochucovadlo (česnek a cibule do polévky, zelí jako příloha ochucená olivovým olejem, solí a tymiánem), servírovat spíše navečer. O konkrétních důvodech pro toto opatření můžeme pohovořit třeba zase příště (článek by se mohl jmenovat „Jak se zbavit nepříjemného nadýmání“). A do té doby…

Přejeme skvělou imunitu a dobrou chuť při jedení výrobků se zelenými lístky na obalu.

Najít nejbližší prodejnu