Je raw strava vhodná i v zimním období?

Je raw strava vhodná i v zimním období?

Některé informace jsou zdrcující. Třeba ta, že už při zahřátí potraviny (suroviny) na 42 °C dochází k likvidaci mnoha vitaminů, minerálů i třeba enzymův ní obsažených. Když vaříte potravinu dlouhodoběji, enzymy v nízlikvidujete. Pokud vaříte například brokolici 5 minut ve vodě, ztratí 65 % vitaminů! A takto bychom mohli pokračovat u všech možných surovin, které v kuchyni zpracováváme. Škoda, že!

Jak to tedy je?

Takže odpověď na otázku vznesenou v názvu článku je jasná. Určitě ano, jednoznačně. Raw strava je vhodná i v zimním období. Dokonce bychom řekli, že v této době je obzvlášť potřebná. Prostě proto, že v zimě potřebujete, aby vaše tělo odolávalo chladu, fungovalo, aby vaše imunita byla co nejlepší, abyste mohli bojovat s únavou.

No a k tomu je bezpodmínečně nutné dostávat do těla vitaminy, minerály, enzymy a další pro zdraví potřebné látky. V surovinách, které přicházejí na náš stůl, je těchto látek mnoho. Produkty založené na přírodní bázi jich slibují bohaté dávky (Nature’s Promise). Přesně tak, příroda slibuje mnoho, jen jí to nesmíme kazit. A právě proto vám Albert pod značkou Nature’s Promise takové nezkažené a mnohdy i raw výrobky nabízí.

Někdo namítne, že zrovna v zimě je potřeba dostat do těla něco horkého, co zahřeje. Ano, jistě, dává nám to dobrý pocit zejména ráno, když vyrážíme z tepla domova do mrazivého dne. Ale to se nevylučuje. Třeba naše raw bio ovesné vločky.

Zalijete je teplým mlékem (můžete si pohlídat, aby to bylo jen do 42 °C) a přidáte sušené ovoce (sušení je šetrné a zachová více zdravých látek než třeba vaření), strouhaný kokos a lžíci medu. Taková raw snídaně vám dodá nejen živiny pro náročný den a přinese pro funkci těla potřebné látky, ale také zahřeje.

Základní surovinou raw stravy je ovoce a zelenina. Jistě, v zimním období asi nebudou zcela čerstvé, ale při kvalitním skladování (tma a teplota do 4 °C) si i lokální jablka či zelenina uchovají něco ze svých prospěšných látek. Hlavní koncept raw stravy je nejen konzumace přirozené potraviny, tepelně neupravené, ale i v kombinacích vhodných pro naše tělo.

Tototiž tráví zrovna ovoce a zeleninu různým způsobem, proto není dobré jíst je dohromady. Dejte si třeba jablko a jindy naopak zeleninový salát. Také zelenina, byť ze skleníků, může být v dnešní době čerstvá a lokální. A tady musíme zmínit i kvalitní kysané zelí. To je raw potravina plná zdraví prospěšných látek, pro zimní měsíce k nezaplacení.

Jak to máme my v Nature’s Promise

Mnozí z vás už to při čtení našich článků zjistili: my v Nature’s Promise prosazujeme nejen kvalitní potraviny z ekologického zemědělství, ale i jejich pestrost. Dovolte nám proto závěrem jeden nečekaný raw tip.

Je jasné, že konzumaci masa je třeba mít z hlediska zdraví přiměřenou, tedy ne každý den. Ale pokud si chcete dát vydatný masitý sobotní oběd a rádi byste z výše zmíněných důvodů zůstali raw, doporučíme vám Nature’s Promise bio hovězí zadní z Alberta. To pomelete na tatarák a bohatě ochutíte naším raw bio česnekem a kořením dle libosti. Když si k tomu dáte slušnou porci zeleninového salátu místo topinky, bude to vydatná a zdravá raw delikatesa.

Přejeme chutné zimní zážitky při zpracovávání raw surovin se zelenými lístky na obalu.

Najít nejbližší prodejnu